onsdag 22 december 2010

22 December

Tjo!
Äntligen jullov!!!!
For till skolan idag för att ja vara med på julavslutningen kan man väl säga.
Det enda vi gjorde det var att vi fört fika och sen hade vi lite julmusik det var roligt att höra lärarna sjunga, det var som lite typ allsång i s-köket.
Sen efter det så gick vi ner till lilla samlingssalen och först såg vi våran julfilm som vi på sm 1-4 har gjort och efter det såg vi en väldigt tråkig film, dom enda som skratta det var lärarna typ medans vi elever mest satt och lekte med telefonerna haha.
Efter att vi hade sett filmen så gick vi och åt julgröt men den var väl inte sådär jätte god.
Efter luncen så hade vi bara en kort samling och sen var det tack och hej god jul.
Vi var dom första som fick jullov på min skola haha skoj skoj.
Imorron är pappa ledig så då ska vi ner till stan och jag ska shoppa klart alla julklappar som jag behöver, jag ska köpa till farmor,pappa och brorsan jalla fall en var haha.
Då jag kom hem så fikade vi lite fika som brorsan köpt till oss igår då vi var och handla.
Och ja nu sitter jag här funderar på att göra tryffel smet som ska stå och stelna i en dag så imorron ska jag göra min andra sats tryfflar.
Nej jag ska nog ta och göra det så kanske jag skriver imorron igen, annars får jag väl önska God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar