tisdag 8 maj 2012

Min åsikt

Skrev förr idag på min facebook om alkohol.
Hade tänkt skriva lite mera om det här på min blogg.
För jag tycker att det är sant.


Det här hade jag skrivit på min facebook:
"Jag är inte emot alkohol, men varför måste alla helger bestå av alkohol?
Kan man inte ha en nykter hemmakväll eller filmkväll med gänget?
Man kan ändå ha roligt och då gör man inte bort sej eller gör nått annat.
Visst nog händer det ju att man dricker ibland men om jag skulle få välja skulle jag vara nykter istället.
Man kan ha roligt utan alkohol!

Det är min åsikt om alkohol"

Varför kan man inte vara nykter någon helg?
Tänk allt roligt man kan göra fast än man inte dricker.
Man vet ju aldrig vad som händer då man dricker och man kommer ju inte ihåg allt dagen efter.
Men om man är nykter så kommer man ihåg mer än vad man annars gör.
Också mår man inte lika dåligt som då man dricker.

Visst jag kanske dricker ibland jag också men det händer inte så ofta, senaste gången var någon gång i December.
Jag vet inte när jag kommer att dricka nästa gång.
Och ett tips fast än dina vänner ska ut på krogen följ med dom!
Man kan ändå ha lika roligt fast än man inte dricker.

Alkohol är en dålig drog som man kan bli beroende av om man har otur.
Jag känner en som har haft föräldrar som varit alkohlister.
Men jag säger inte så mycket mera om det.
Jag tycker det är lite sjukt att krogar och systemet säljer för flera tusen varje helg.
Och varje stor helg så säljer dom också för flera tusen.

När man dricker så kan man göra saker man ångrar.

Jag som skriver detta är nästan nykterist, så det är därför man kan säga såhär och jag är inte rädd för att säga vad jag tycker.
Sen om alla mina vänner kommer lämna mej för detta det bryr jag mej inte om för jag är en stolt nykterist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar