måndag 19 september 2011

Synsk

Hej
Idag ska jag skriva lite om synskhet.
Jag har en hemsk förmåga om jag har lärt mej leva med.
Jag har varit med om en massa konstiga saker som vissa människor inte ens förstår.
Jag är nått som heter synsk det är bara mina närmaste som vet om detta men nu tänkte jag skriva lite om det i min blogg.
Jag har varit synsk nästan ända sedan min morfar dog.
Ett tag efter att min morfar dött satt jag vid min dator som jag hade i mitt datarum som nu är mitt egna rum.
Det var mörkt ute och då hörde jag tre st hårda knackningar på mitt fönster.
Det hade just blivit vinter så det var snö på marken, så då jag gick ut några dagar senare så såg jag inga spår i snön det var då jag vart riktigt rädd, men det tog ett tag innan jag vågade berätta för min mamma om det jag hade varit med om.
Och det här var bara början!
Min farfar dog ett år efter att min morfar hade dött.
Då jag och mamma satt och såg tv en kväll.
Hade vi just kollat på nått tv program och då kollade jag mot vårat svarta vitrinskåp som vi har mot en vägg i tvrummet, då såg jag nått som jag aldrig kommer att glömma.
Jag trodde att det var pappa som var inne i tvrummet men han satt hela tiden i sitt datarum i garaget.
Jag såg min farfar klart och tydligt det var de läskigaste jag någonsin har varit med om.
Mamma som kollade på mej sa att jag hade bytt färg i ansiktet från vanlig till kritvit.
Då jag kollade bort försvann skepnaden av min farfar och då gick jag till pappa för att fråga säkert om han hade varit inne i tvrummet nyss men det hade han inte.
Det är inte bara hemma som jag har varit med om konstiga saker jag har varit med om konstiga saker när jag sov hos mitt ex och det var verkligen inte trevliga saker, när vi hade mörkt i rummet och han hade somnat kändes det som att någon stog i ena hörnet av hans rum och kollade på mej verkligen stirra ut mej och ibland kunde jag ha väldigt svårt att komma hem till hans morsa men där var det inte bara jag som kände nått utan hans morsa kände också av nått i hennes lägenhet.
Mitt ex hade en egen lägenhet som låg i ett gammalt hus där en hade hängt sej nere i källaren en dag bestämde vi oss för att gå och kolla där vi tror han hade hängt sej jag klarade inte ens av att gå in dit det gick bara inte, det var som att man skulle gå igenom en mur av nått.
Men tillbaka till mej och hemma.
Efter att min moster hade dött så klippte jag ut hennes dödsannons och la den på en hylla en kväll då jag bestämde mej för att kolla på det fick jag kalla kårar och jag vart helt borta, jag låg och skakade i min säng och kollade bara rakt fram på ingenting också grät jag till och från, det var de läskigaste jag någonsin har varit med om kan jag säga.
Alltid då jag ska sova någonstans måste jag ha en lampa tänd för jag kan inte sova i ett helt mörkt rum det går bara inte.
Jag har ett hörn som ligger bredvid min dörr som jag verkligen inte tycker om det känns som att det är någon som står och kollar på mej.
Har också varit med om att jag har sett våran gammla katt som vart överkörd utanför vårat hus.
Också en gång då jag var ensam hemma som jag inte är nu mera, det var kväll och jag satt med ryggen mot hallen i tvrummet och pyssla då kändes det som att det var någon i hallen som övervakade mej det kändes också som att det stog någon bakom mej jag var jätte rädd och ville bara att mina föräldrar skulle komma hem.
Det skulle bli ett långt inlägg om jag berättade om allt det jag har varit med om.
Nu vet jag att många kommer tycka att jag är konstig eller nått annat men detta har jag verkligen varit med om och allt det jag skrivit i detta inlägg är sanningen det är inget som jag har kommit på som en berättelse.
Det här är min sanning om vad jag har varit med om som jag ville dela med mej till er alla mina läsare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar