torsdag 1 september 2011

Hej

Hej
Jag tog en liten bloggpaus men nu är jag tillbaka.
Förra helgen så var jag på skärgårdsfesten i Södra hamn på lördagen och hängde med mamma och brorsan på Ica och en liten stund på loppisen.
På söndagen så var jag och pappa ute på en lång tur med Torulf och Pontus det var verkligen jätte roligt.
Vi var och körde mellan Arvidsjaur och Älvsbyn.
Jag och pappa fastnade två gånger medans Pontus fastna en gång och Torulf några gånger.
Men vi hade jätte roligt.
Skickar med någon bild i slutet av inlägget.
I måndags hade vi skola som vanligt men då hade vi sovmorgon till 10.40 för våra lärare hade åkt till Koskivaara.
På tisdag skjutsade pappa mej till busstationen för jag och min klass plus några från IP och HR skulle ta bussen till Luleå för att sen ta tåget till Koskivaara.
Det enda som var roligt på resan var att åka tåg på dit vägen åkte jag med Rebecka och Madde, fick bättre kontakt med Madde också det var väldigt roligt.
Då vi kom fram kände jag redan då att nu vill jag hem här vill jag verkligen inte vara men då var jag ju redan fast där så.
Fick sova i ett stort militär tält med HR också med mina klasskompisar SM.
Jag fick sova mellan Rebecka och Andre vilket inte var sådär jätte roligt jalla fall inte att ha Andre på sidan om sej.
Kröp ihop nära Rebecka för jag ville verkligen inte vara nära han.
På kvällen så hade vi lådbilsbygge vilket inte var roligt för jag hamna i samma grupp som Andre.
Och han förstörde våran bil och grupp, men vi kom ändå tvåa!
Igår morse så vaknade jag av att det var jätte kallt i hela tältet för då hade våran morgon eldvakt svikit elden och gått och lagt sej igen så jag höll på att frysa ihjäl.
Vi turades om att vara eldvakt första natten fick jag och Rebecka sitta uppe två timmar för att vakta men inatt fick vi bara sitta uppe en timme men det var nog jobbigt.
Igår på dagen hade vi en massa olika aktiviteter vi fick lära oss lite om överlevnad, också var det samarbetsövningar och paintball för dom som ville.
På kvällen var det ankbåtrace och gissa vem som vann?
Svar SM vann =D
Så lite senare på kvällen var det prisutdelning jag fick gå och hämta pris två gånger först inom den grupp som jag var med i, i lådbilsbygget och samarbetesövningarna där vi kom tvåa!
Sen fick hela SM gå och hämta sej var sitt pris först tog jag ett multiverktyg och sen tog jag en fin väska.
Sen var det fritt då gick jag och några till och ladda våra telefoner och efter det gick jag och rebecka och la oss fast det tog verkligen ett tag innan vi somnade.
Idag så vaknade vi ganska så tidigt eller vi var först av alla uppe, sen efter frukosten så packade vi ihop allt sen var det bara att vänta tills klockan skulle bli 13.50 då tåget skulle komma.
Jag är glad att jag har kommit närmare alla nu än vad jag var förr, har också gått och blivit lite små kär i en men jag säger inget namn eller nått.
Under tågresan hem så somnade jag och sov ett ganska så bra tag.
Då vi kom till Luleå fick jag skjuts av brorsan hem vilket var skönt för då slapp jag vara med Andre och åka en långsam buss.
Och nu sitter jag här och har helg =D
Också är man ensam igen men det är ganska så skönt.
Nä nu ska jag ta och göra nått så.
Hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar