lördag 6 augusti 2011

6/8

Tjo!
Idag har det verkligen varit en rolig dag!
Fast än man vart väckt tidigt så har jag ändå haft en rolig dag, ibland är det värt att stiga upp tidigt på morgonen.
Jag och pappa har nämligen var på Offroad träff i Boden snacka om det var roligt!
Först så följde vi efter flera st bilar men dom for till någon myr så jag och pappa fortsatte rakt fram istället.
Efter ett tag slöt vi upp med en massa militär fordon som vi körde efter ett tag och lekte lite och "bada lite" fast det var inte så farligt med tanke på vad vi for för turer efter lunch.
Då vi kom tillbaka till campen så följde vi med torulf,viktoria och ida-linn upp på ett väldigt brant berg, gick okej upp och så men ner fick jag kliva ur och gå för jag har höjdskräck så jag ville gå istället.
Då vi kom tillbaka efter den turen så var det dags för en timmes lunch hamburgare som alltid så klart.
Efter luncen så for vi två andra bilar först till ett ställe som vi var på förra träffen men då var vägen betydligt bättre än vad den var nu men vi klarade oss utan att köra fast.
Sen då vi hade kommit ner från berget för vi var och körde runt ett berg.
Bestämde vi oss för att först fara tillbaka till campen och sen fara till Retro Café och fika o så.
Det var en välidig rolig timme eller så som vi var där men ibland kändes det som att folk kollade på oss för vi hade som sagt inte världes fläckfriaste kläder jag hade stora lerfläckar på mina byxor.
Också när vi kom dit så var det fullt med bilar vissa blänkte och så, så då kändes det ännu mera konstigt att vi kom där med tre skitiga bilar haha.
Då vi hade fikat klart och så bestämde vi oss för att fara ännu en tur.
Vi skulle leka lite i sand och visst det gjorde vi också och jag körde!
Efter ett tag hittade dom ännu en skogsväg som vi skulle och leka i såklart.
Först gick det bra men sen så vart det första fastkörningen.
Torulf körde först och fastna men gav sej inte och fortsatte till slut kom han över på andra sidan, då var det dags för nästa bil att köra över och det gick ju så klart bra.
Då det var våran tur så gick det bra en bit sen fick den andra bilen dra oss en bit för då kan jag säga att leran var nästan ihöjd med mitt fönster också kändes det som att man luta, men man kan ju inte gå ut då så jag fick snällt sitta kvar medan dom drog oss därifrån.
Sen så gick resten av vägen jätte bra.
Då vi kom tillbaka till campen så var våran bil verkligen skitig och lerig!
Det där var sista turen som vi åkte innan vi åkte hem.
Hoppas att vi kan fara på nästa träff som är i slutet eller någon gång i September!
Då ska jag ta med mej Tim så han får vara med om roliga saker också.
Jaja det var min dag, men nu har jag så ont i armen och är ganska så trött att jag ska sluta detta inlägg nu.
Hej då, lägger in bilder sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar