måndag 23 maj 2011

Liten rolig sak

Hej
Ett kort litet inlägg om vad jag har gjort nyss.
Då jag satt och pratade med min älskling i tele så kom min mamma in i rummet och sa att pappa hade en ekorre unge i båten!
Då jag snackat klart med han skulle jag gå och hämta lite läsk och då kom mamma och frågade om vi skulle gå ut och kolla om den var kvar i båthuset.
Vi gick och då jag kom närmare en kompressor i ena hörnet så hör jag hur det som börjar kurra eller prata i hörnet och då mamma går och kollar sitter den där lilla ekorre unge under den där saken och är alldeles rädd.
Jag springer efter pappa medans mamma håller kvar ungen så att den inte far någon annanstans.
Efter ganska så många minuters försök till att fånga den får pappa tag i den.
Jag får också hålla i den så jag och pappa hjälps åt att ta ut den,pappa tappar greppet men jag håller kvar så jag håller i den själv och då börjar den klättra upp för min arm påväg till min huva och jag börjar skrika för visst den är söt men den såg ut som en råtta och jag har råttfobi!
Den klättrar vidare till mamma och sen hoppar den glatt iväg.
Det var verkligen en upplevelse som synd var hann jag inte fota den.
Det var bara det jag ville berätta.
Hej då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar